Bôrická cesta 107, 010 01 Žilina
+ 421 911 151 488

Doprajte si tieto potraviny a predĺžite si opálenie

O niektorých potravinách je známe, že sú vzpružovacím elixírom pre zdravú pokožku, pretože obsahujú látky, ktoré telo potrebuje. Vedeli ste však, že spolu s potrebnou regeneráciou po pobyte na slnku sa správnou stravou môžete postarať o predĺženie opálenia? Ak si teda chcete čo najdlhšie udržať krásny hnedý odtieň, tieto potraviny by ste mali mať vždy poruke.

Kokos
Pokožka potrebuje dostatok vody, v lete sa táto potreba niekoľkokrát zvyšuje. Jedným z hlavných bodov starostlivosti o pleť je dostatočný pitný režim. Jeho základom by mala byť čistá voda, ale okrem nej môžete siahnuť aj po ďalšej výživnej bombe. Kokosové mlieko má nielen vynikajúcu chuť, ale aj skvelú hydratačnú schopnosť. Iba zdravá pokožka si opálenie môže efektívne udržať.

Avokádo
Je bohatým zdrojom vitamínov A, K, E a B6, aminokyselín, obsahuje aj prospešné omega-3 mastné kyseliny a dôležité minerály a pre tento vysoký obsah cenných látok sa veľmi často využíva pri výrobe kozmetiky určenej na hydratáciu pleti, ale aj na jej omladenie. Opálenie v tvári si udržíte pleťovou maskou z avokáda. Avokádo rozpučte a zmiešajte so šťavou z polovice citróna (alebo limetky) a s 1 lyžicou kvalitného oleja, napríklad olivového alebo oleja zo pšeničných klíčkov. Zmes naneste na tvár a dekolt, nechajte pôsobiť štvrťhodinku a dôkladne umyte vlažnou vodou.

Cukor a soľ
Z cukru alebo soli si môžete vyrobiť skvelý píling, ktorým odstránite odumreté bunky, vaše opálenie tak bude môcť zažiariť naplno a vyniknúť. Nemusíte sa pritom obávať, že pílingom sa zbavíte opálenej pokožky. Práve naopak. Vďaka nemu odstránite to, čo koži bráni prijímať potrebné živiny. Čím viac výživy totiž pokožke doprajete, tým dlhšie si udrží snedý odtieň. Píling používajte raz do týždňa, stačí pridať cukor alebo soľ do vášho sprchového gélu, rovnako dobre poslúži napríklad aj nahrubo namletá zrnková káva.

Červená, oranžová a žltá
V týchto farbách je dostupných viacero druhov ovocia a zeleniny, ktoré by vo vašom jedálničku rozhodne nemali chýbať. Obsahujú totiž karotenoidy, látky, ktoré pomáhajú udržovať hnedú pokožku. Ide predovšetkým o Beta-karotén a provitamín A, ktoré sú zároveň účinnými antioxidantmi a starajú sa aj o ochranu kože tým, že regenerujú slnkom zasiahnuté miesta. Doprajte si mrkvu, papriku, paradajky, mango či batáty.

3. júna 2017