Bôrická cesta 107, 010 01 Žilina
+ 421 911 151 488

Dajte zbohom tuku na brušku. Dodržať piate pravidlo v zozname je pritom úplne najľahšie

Každá žena túži po krásnom a štíhlom tele, v ktorom sa cíti pohodlne, sebavedome a sexi. Nie každej sa však darí na ceste „pevnej vôle“ vydržať. Nuž, ženské hormóny nás vedia poriadne vytrápiť, pod vplyvom estrogénu sa nám prirodzene ukladá tuk na bokoch, zadku a na nešťastnom bruchu, s ktorým nejedna žena vedie urputný boj. Netreba však vešať hlavu, niekedy stačí malá zmena v zaužívanom životnom rytme a ľady sa začnú hýbať. Spolu s nimi sa pohne k lepšiemu aj bruško. Stačí sa riadiť (aj) nasledujúcimi pravidlami 🙂

Pravidlo číslo jeden – Hýbte sa
Pohyb je jednoducho základ, o tom niet najmenších pochýb. Ak chcete schudnúť a vytvarovať svoju postavu, nestačí len obmedziť príjem nie práve najzdravšej stravy. Skúste sa namotivovať napríklad tak, že presvedčíte samu seba, že pohyb je jedna veľká zábava. Vyberte si pohybovú aktivitu, ktorá vás bude naozaj baviť a ktorú zvládnete vykonávať pravidelne, najlepšie trikrát do týždňa (ak zvládate, tak pokojne aj viac). Či už to bude beh, aerobic, jóga, návšteva fitnesscentra, tanec alebo plávanie, na tom nezáleží. Podstatné je, aby ste sa športu venovali pravidelne a s radosťou. Iba tak sa stane skutočnou súčasťou vášho životného režimu.

Bielkoviny majú dvere otvorené
Na vašom tanieri bielkoviny skrátka nesmú chýbať. Najmä vo večerných hodinách by ste si ich mali dopriať v kombinácii so zeleninou (sacharidy večer vylúčte). Bielkoviny sa nachádzajú v mäse, mliečnych výrobkoch a syroch. Mäso uprednostňujte chudé, najlepšie kuracie a morčacie. Čím je človek starší, tým viac inzulínu telo produkuje, ale svaly a tuky na to dostatočne nereagujú. Výsledkom je ukladanie tuku na brušku. Strava bohatá na proteíny tomu efektívne predchádza.

Zelený čaj má zelenú
Zelený čaj je významným antioxidantom, ktorý vám pomôže zbaviť sa tuku. Ideálne je pravidelne ho popíjať v kombinácii s pravidelným cvičením. Takto chudnutie ešte viac podporíte a aj urýchlite. Odporúčané množstvo je približne dve až tri šálky čaju denne.

Vyskúšajte tiež antioxidanty vo forme prírodných štiav z aloe vera, čiernej bazy, acai, arónie, cvikly, granátového jablka a z ďalších významných plodín.

Človek potrebuje aj tuk
Veru tak, toto je svätá pravda. Vylúčiť tuky úplne zo svojho jedálnička nie je zdravé, pretože by ste sa tak pripravili o cenné vitamíny a aktívne látky, ako napríklad omega 3-mastné kyseliny, ktoré sú pre zdravie nevyhnutné. Siahajte najmä po polynenasýtených tukoch, ktoré nájdete v orechoch, semienkach a rybách. Okrem toho, že sú pre telo prospešné, pomáhajú aj pri budovaní svalovej hmoty.

Vyspite to
Môže sa to zdať zvláštne, ale naozaj platí, že čím viac spánku si človek dopraje, tým lepšie mu to spaľuje. Ak človek spí denne menej ako päť hodín, jeho telo ukladá viac tuku. Neponocujte a vyhnete sa tak napríklad aj zobkaniu nezdravého jedla pred televízorom vo večerných hodinách. Navyše ženy, ktoré chodia do postele v rovnaký čas každý deň, majú nižšiu hladinu tuku. Môžu za to hormóny ako kortizol, ktorý telo ukladá v prípade chaotických spánkových návykov, a aj toto spôsobuje nežiaduci efekt v podobe rastu tukových vankúšikov v okolí brucha.

26. mája 2017